Domov/ Všetko k vašej dovolenke v Banskej Štiavnici a okolí/ Predstavujeme náš tím: Kristián Simonides, F&B manager

Predstavujeme náš tím: Kristián Simonides, F&B manager

simonides f&b manager

Počuli ste už o funkcii ,,F&B Manager“? Je to skratka pre anglický výraz ,,Food and Beverage Manager“, ktorého nájdete vo väčšine štvor- a viac hviezdičkových hoteloch. Ako už z názvu vyplýva, má zodpovednosť za všetky stravovacie a pohostinské služby hotela, od riadenia personálu, cez plánovanie menu a nápojového lístka, až po kontrolu kvality a dodržiavanie hygienických predpisov. Okrem toho finančne riadi a organizuje špeciálne akcie na prilákanie hostí a snaží sa aj o zavedenie inovácií a trendov z oblasti gastra. Pre hotel Salamandra túto pozíciu zastáva už niekoľko rokov Kristián Simonides. Viac o ňom, o jeho kariérnej ceste a názoroch ohľadne hotelierstva a práce s ľuďmi sa dozviete z rozhovoru s ním. Ale predtým si pozrite medailónik s Kristiánom – hlavným článkom gastro prevádzky v našom hoteli.

Pán Simonides, pôsobíte ako Food and Beverage Manager a Food and Beverage Director v hoteli Salamandra. Aké skúsenosti máte s vedením tímu?

Celé to začalo na vysokej škole, popri ktorej som pracoval na recepcii hotela, no zároveň som organizoval kultúrne a športové univerzitné podujatia, kde som ochutnal prvé vedenie tímov ľudí. Medzi tie najväčšie patrila organizácia jednodňového open air festivalu Bažant Majáles pre vyše 5 tisíc návštevníkov, na ktorom sa podieľalo približne 80 ľudí. Ďalšie skúsenosti pribúdali postupným rastom cez pracovné pozície eventového manažéra pre najväčšieho slovenského výrobcu a distribútora alkoholických nápojov, kongresového manažéra a neskôr Food & beverage manažéra pre medzinárodný sieťový hotel, až po Food & beverage directora dvoch business hotelov s tímom okolo 50 zamestnancov. Ako prevádzkový riaditeľ som mal neskôr na starosti dve reštaurácie a jednu kaviareň v troch slovenských mestách a poslednú zastávku pred nástupom na Salamandru som absolvoval ako Gastro riaditeľ hokejovej arény, kde som nárazovo - vzhľadom na hokejové zápasy a iné športové a kultúrne podujatia - pracoval s tímom do 50 zamestnancov a brigádnikov.

 

Myslíte si, že je dôležité, aby človek na Vašej pozícii prešiel viacerými funkciami v hoteli, tak ako ste to zažili Vy? Aké to má prínosy pre Vašu ďalšiu prácu?

Nie je to nevyhnutné, ale je to veľmi dôležité, najmä ak chcete vnímať chod hotela a jeho jednotlivých stredísk navzájom, ak chcete vidieť veci do hĺbky a máte záujem rásť ešte vyššie. Prax naprieč pozíciami vám pomôže lepšie sa zorientovať v situáciách, v ktorých musíte učiniť manažérske rozhodnutie. 

 

S akými problémami sa stretávate pri svojej práci? 

Sú to každodenné výzvy, na ktoré musíte reagovať promptne. Čašník zaspí na raňajky, firemná akcia sa posunie na obed o hodinu skôr a príde o 50 hostí viac ako je kapacita reštaurácie, mešká dodávateľ, vypadne pokladňa, praskne hadička na výčape... Všetky tieto veci a ďalších tisíc iných sa v zásade stane práve vtedy, keď je toho najviac.

 

Čo považujete za najväčšie výzvy v rámci Vašej práce? Ako vyťažený manager musíte často hľadať možnosti ako skĺbiť pracovný čas so súkromným a prácu počas víkendov a sviatkov.  Alebo je tam ešte niečo?

Je to najmä práca s ľuďmi. Pri tom množstve ľudí, s ktorými pracujeme, či už ide o hostí, dodávateľov, podriadených kolegov alebo managerov, žiadny deň v hotelierstve nie je rovnaký. Ľudia sú rozmanití a taká je aj práca s nimi. Všetci sa navzájom ovplyvňujeme, preto je dôležité zachovať pohodu a úsmev aj v ťažkých a vypätých situáciách. Čo je naozaj výzva.

 

Čo Vám pomáha udržiavať sa v dobrej psychickej kondícii? Kde vetráte hlavu?

Keď máte rodinu, ktorá stojí pri vás, podporuje vás a akceptuje, že celý týždeň strávite v hoteli, je to základ psychického nastavenia a kondície. Samozrejme, ak sa toho v práci nakopí, hotel svojim horským prostredím poskytuje bohaté možnosti, ako „vyvetrať hlavu“. Ja osobne si volím najmä beh. V okolí sú nádherné trasy vedúce lesom, popri tajchoch, lúkami s výhľadom na Banskú Štiavnicu, až po historické uličky v samotnom meste. V zimných mesiacoch do života zaraďujem ešte otužovanie v našom „domovskom“ tajchu priamo pred hotelom a veľmi sa teším, keď sa na to odhodlá aj niekto z našich hotelových hostí.

 

Ako riešite sťažnosti Vašich hostí? Máte nastavený nejaký systém ako ich vyhodnocujete a riešite?

Konkrétny systém na manažment sťažností nemáme. S hrdosťou môžem povedať, že negatívnych spätných väzieb máme minimum, takže ho nepotrebujeme a k tým, ktoré sú, pristupujeme maximálne individuálne. Pri komunikácii s hosťom potom častokrát zistíte, že sťažnosť nie je opodstatnená, no v každom prípade sa snažíme nájsť spôsob, ako z celej situácie vyjsť v stave „win-win“. Našich hostí, ako aj ich názory si vážime, takže z každej sťažnosti alebo negatívnej spätnej väzby si berieme to, na čom potrebujeme pracovať, aby sme sa mohli posúvať vpred.

 

Akým spôsobom sa snažíte dodržiavať čo najvyššiu kvalitu na Vašej prevádzke?

Je to dennodenná práca na detailoch, ktoré si mnohí z nás už ani neuvedomujú, ale robíme ich. Máme množstvo stálych hostí, ktorí sa k nám radi vracajú, čo je určite dobrým ukazovateľom toho, že kvalitu máme nastavenú vysoko a tento štandard držíme dlhodobo. Hostia sú dnes častokrát scestovaní, vyžadujú si dôslednejší prístup a vysokú kvalitu služieb a my sa ich potreby v Salamandre snažíme naplniť.

 

Majú aj zamestnanci možnosť ,,zasiahnuť“ do chodu prevádzky? 

Ako sa hovorí: ,,kreativite sa medze nekladú“. Takže každý, viac či menej smelý návrh, postreh alebo podnet zo strany kolegov sa snažíme prediskutovať a ak má potenciál, zároveň ho aj aplikovať v praxi. 

 

Dbáte aj na tréning a profesijný rozvoj vášho tímu, aby boli oni potom schopní poskytnúť čo najlepšiu možnú službu zákazníkom?

V priebehu roka majú možnosť vzdelávať sa v spolupráci s našimi dodávateľmi v rámci školení, riadených degustácií, prehliadky vinohradov, výroby a degustácie slovenských destilátov, ktoré máme zalistované v našej ponuke, ale aj na interných školeniach. Momentálne v spolupráci s HR oddelením pripravujeme napríklad kurz anglického jazyka.

 

Čo Vám pomáha k utužovaniu dobrých vzťahov v rámci firemného kolektívu? Organizujete pre nich nejaké spoločné akcie? Stretávate sa aj mimo práce?

V hoteli, naprieč všetkými oddeleniami, vládne priateľská, niekedy až rodinná atmosféra, čo má pozitívny vplyv na to, ako sa zamestnanci v práci cítia. Samozrejme, neoddeliteľnou súčasťou našej starostlivosti o zamestnancov sú teambuilding a večierky, možnosť využívať wellness služby. Ale dobre padne aj večerné posedenie pri drinku po náročnom dni.

Nákupný košík
Váš nákupný košík je prázdny.